Retrogames: Micro Machines, klein maar fijn
Micro Machines is een zeer bekende gameserie, ontwikkeld door Codemasters en verscheen op enorm veel verschillende platformen tussen 1991 en 2006 (zelfs de Philips CDi had een versie van deze game!). De serie is gebaseerd op de Micro Machines speelgoedlijn van miniatuur voertuigen. We kijken terug naar het eerste deel van Micro Machines uit 1991.
LEES VERDER
Retrogames: Grand Theft Auto, een baanbrekende classic
De makers van Lemmings brachten in 1997 één van de eerste sandbox games uit. DMA Design verlegde met het originele Grand theft auto de grenzen van bestaande games en zorgde voor een geheel nieuw gameconcept. Waar de laatste GTA delen van Rockstar zich vooral richten op de verhaallijn en missies, voelt het eerste deel nog aan als een arcadegame.
LEES VERDER
Gladpeek spreekt: ergernissen aan unlockable characters
En dan is het nu tijd voor wat klaagzang. Laatst stofte ik mijn Wii af om een paar potjes Tatsunoko vs Capcom te spelen. Het is een toffe vechtgame, die vrijwel volledig onder de radar vloog toen het uitkwam. Tijdens het spelen werd ik op pijnlijke wijze geconfronteerd met een oude frustratie: de geheime personages waren namelijk niet vrijgespeeld.
LEES VERDER
Indiehoek: Super Sec Soccer toont ballen
Vanaf vandaag is er een gloednieuwe indiegame te koop! Ontwikkeld door eenmansstudio kingPenguin uit Arnhem. Super Sec Soccer is de naam en wij mochten deze game al uitgebreid testen. Dit minimalistische voetbalspel toont ballen met haar eenvoudigheid, want zit men eigenlijk wel te wachten op zo’n simpel spel in de verwende gamesindustrie van 2014? Wij denken van wel, en als het niet zo was dan brengt o.a. dit spel daar zeker verandering in.
LEES VERDER
Retrogames: Mario Tennis, een Nintendo 64 Smash Hit
Een van de meest succesvolle games van de Nintendo 64 was Mario Tennis. Ook al was dit niet de eerste tennisgame waarin Mario de hoofdrol speelde, het was wel de primeur van een destijds nieuwe Nintendo character: Waluigi. Deze partygame werd een regelrechte hit en won dat jaar een award voor de beste Family-game. Wij raakten weer eens aan de slag met deze toffe game.
Dimension Drive: Ikaruga in het kwadraat
Enige tijd geleden kregen we via Twitter een build aangeboden om twee levels te testen van de game: Dimension Drive, een shmup, gemaakt in Nederland, door twee Spanjaarden. Dat vraagt om nadere uitleg en dus gingen wij voor jullie op onderzoek. Lees snel onze bevindingen van deze unieke shmup, afkomstig van indie game ontwikkelaar 2Awesome Studio.
LEES VERDER
Retrogames: succesvolle gameconcepten
Wat zijn toch die spelelementen in een retrogame die de speler motiveren om zelfs de meest vreselijke games te blijven spelen? Uren, dagen, soms wekenlang? Retroking Ronald Eijkman bespreekt een aantal succesvolle gameconcepten, waardoor je die oude games steeds opnieuw bleef spelen, lees snel verder!
Videoreview: King of the Monsters 2 (Neo Geo AES)
Gigantische monsters die elkaar te lijf gaan, een buitenaardse bedreiging, gebouwen die volledig zijn te slopen. Dit is King of the Monsters 2 voor de Neo Geo AES! Bekijk de nieuwe videoreview van Retroking Matthijs. De game was een aanzienlijke verbetering ten opzichte van King of the Monsters 1, die meer weg had van een ‘wrestling’-game.
LEES VERDER
Videoreview: Ichi, een Nederlandse puzzlegame
Zoals jullie wellicht hebben gezien heeft de redactie besloten om deze maand indiegames en ontwikkelaars in de spotlight te zetten. Daarom laten we opnieuw de review zien van Ichi. Retroking Hisham ging vorig jaar aan de slag met de puzzlegame Ichi. Het is een indiegame ontwikkeld door de Nederlandse studio Stolen Couch Games en verscheen in 2013.
LEES VERDER